Berlevåg

Pressemelding

Opphør av lokale karantenebestemmelser f.o.m. 16. april 2020.

Berlevåg Kommune har fortsatt ingen påviste tilfeller av SARS CoV-2 virus og Covid -19, og situasjonen nasjonalt er for øyeblikket også under kontroll. Med bakgrunn i dette har krisestaben i møte 16.04.2020 besluttet å oppheve Berlevåg kommunes lokale karantenebestemmelser, gjeldende f.o.m. 16.04.2020.

Det understrekes at kommunen vil være forberedt på å gjeninnføre tiltaket snarlig dersom situasjonsbildet endres.

Veien over Kongsfjordfjellet vil fra denne dag holdes åpen som normalt, også nattestid.

Vi minner om at smittefaren fortsatt er reell. Koronakrisen er ikke avblåst. Forholdsregler om håndhygiene, sosial distansering, unngå større folkeansamlinger og unngå unødig reisevirksomhet gjelder som før. Følg med på løpende smitteverninformasjon fra nasjonale og lokale myndigheter.

Berlevåg kommune ønsker å benytte anledningen til å rette en stor takk til alle innbyggerne som har vært svært forståelsesfulle og tålmodige i en krevende situasjon.

Berlevåg den 16/4-20

Rolf Laupstad